Monday, October 4, 2010

On Meds : Day 12

Aku still on meds daily. Pagi-pagi kene ambik heavy breakfast pastu telan Adipex sebelum pukul 8.30 pagi, together with SPE herb capsule & Norcolut. Then as usual supplement wajib Folic Acid & B Complex. Malam minus Adipex, ganti dgn Metformin.

Tapi last saturday Norcolut & B Complex dah officially abes. Sbb Norcolut Prof. hanya prescribe utk 10 hari - which is waktu subur aje. Rasa nya jap lagi nk call klinik tanya perlu ke continue.

1st day telan suma-suma ubat tu, perut aku pedih ya rabbi macam kene gastrik. Macam nak period pain pon ade. Duduk tak selesa, jalan pon tak selesa. Kaki rasa berat giler nak melangkah, pinggang sengal, pastu asyik nk sendawa angin x berenti...kot atas keluar, bwh pon keluar! Wahahhahahhahaha..

2nd day dah leh biasakan diri. 3-4 hari ni tak selesa balik. Rasa macam tegang jek...paling x selesa biler duduk. Pagi bila nak jalan dari monorail ke ofis rasa hazab yang amat sampai tahap aku jalan slow giler..lagi slow dari aso kedai jahit depan ofis ni haa! 

Paling rasa tak best biler ade benda atas perut, esp. seat-belt. Aku buckle up tapi pegang so that die tak jerut perut aku. Also biler anak sedare yang dh berat macam Syamimi ngan Najiha duduk atas riba mmg x tahan! Rasa senak. Actually not exactly perut, tapi bahagian bawah perut. Paham tak?

okeh ini mmg bukan aku!

Mood swing yang amat sgt. Sampai tahap kecik besa kecik besaaaaaaa je aku tgk muka wan tu! Padahal die bukan ade salah ape pon. Sian die. Nape tah, ati aku rasa cepat je nk naik angin. Malam smlm perut pedih sbb x dinner pastu hangin satu badan plus penat. Sorry b ;(

2 comments:

harzharun said...

Hurmmm....aku selalu lupa nak mkn folic acid...masa mula2 beli dulu , semangat je tiap mlm mkn..tp bila still x preggy, jadi down...jadi lupa nak mkn..huhuhu...bekalan tuk 3 bulan tu separuh pun x habis lg...huuhu

Sal Abdul Rahman said...

harz : jgn la down..jom kita usaha sama-sama! insyaallah esok2 ade rezki kiter. aku tiap-tiap ari w/out fail misti tibai..campor ubat doc bagi lagik, 4-5 bijik skali ngap ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Template by YummyLolly.com