Friday, October 15, 2010

Groceries are so expensive nowadays..sighh



I realized this yesterday. What can be bought with RM 125.00 back then were never the same today.

          The Store
  1. 4 pcs china pear
  2. 5 pcs apples
  3. 1 pack beef nugget
  4. 1 bottle orange juice
  5. 1 pack HL Milk
  6. 1 Vanish stain remover
  7. 2 boxes Colgate
  8. 1 pack Milo
  9. 1 pack Indocafe
  10. 1 pack jasmine green tea
  11. 3 cans sweetened creamer

5 comments:

AiniQMY said...

huhu sgt mahal...masa raya nak buat makan2 utk 10 org pun berhabis ratus2....sangat terasa masa tu...*sigh*

Sal Abdul Rahman said...

btul la AiniQ..kan bagus kalo kita boleh bercucuk tanam kt blakang umah.. tu pon kalo rajin nk mengusahakan lah! heheh..

» NAJA « said...

rumah takde tanah mana nak cucuk tanam...kena la beli serai 3 batang 5posen..cakap kat mak aku, serai kene beli..dia bantai gelak..
kalo belanja dapor sebulan 300$ tu dapat yang asas2 saje laaa..tu belum masuk kudap2 masa tgk tv la ape laa

Sentuhan Kasih said...

jaja kamu hat 300 mmg dapat yg asas. yg kering2 ajer. x masuk yg basah. xkan nk mkn cabei, bawang buta camtu ajer kan...
boleh x kalo x yah makan dlm dunia nie..

Sal Abdul Rahman said...

Ja : kann! demm..nak main saham lah camnih!

Lin : kalo x yah makan misti kita dpt jimat banyak kan lin..tp kalo tak makan, agak2 camne cara nk kenyang kn perot?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Template by YummyLolly.com