Thursday, October 20, 2011

Update Pukal @ 38 weeks

Sekejap je rasa macam baru smlm dpt positive result UPT, tup tup ni dah final weeks. Badan dah start sakit-sakit, pinggang sakit, pelvic bone sakit, kaki bengkak dah sebulan lebih sampai sembahyang pun dah kena duduk atas kerusi..sighh

Ini kaki yer jaga sikit mulot tu! Hah hah ;p


Last month 14hb tiba-tiba pulak kene warded kat HKL sbb fetal tachy or bahasa senangnya fetal heart rate tinggi sangat. Puncanya aku demam & tak makan the whole day sbb dari pagi pegi routine checkup kat KK then menunggu lama yang amat, by the time masuk bilik misi dah tghari. Pastu bila heart rate baby tak cantik terus kene drip air sejam. Kene pulak tunggu doctor balik dari lunch, jumpa doctor terus kene refer ke hospital. Jammed bukan main teruk federal highway. Sampai HKL dah nak senja. Tunggu lagi giliran dekat patient assessment centre tu before dpt jumpa doctor & buat CTG scan sampai lah pakar kata "Ok warded!". 

Dapat bacaan 206. Tak pasal-pasal dapat pakej penginapan 3 hari 2 malam - makan minum ditanggung sepenuhnya ;)
 

Owh lupa lupa! Last month jugak 07/09 birthday my dearest hubby & aku dapat buat surprise utk Wan - special delivery pregnant belly cake ke office dia ngeh ngeh ;p

Kek yg diorder dari Jasmeen Home Delight sbb baker ni duduk area Shah Alam



Baju-baju baby dah siap dibasuh. Bila tgk bersidai bukan main banyak tu rasa tak sabar pon ade. At the same time nervous pon dtg! 




Barang-barang baby utk bawak ke hospital pon dah ready & dah masuk dlm kereta. Beg mama dia esok lusa gerenti siap. 


Last week tercapai jugak hasrat gedik aku nak buat maternity photoshoot dengan Zubye from Eyes of Grace Photography. Even though mula-mula Wan tak berapa setuju "membazir" katanya. Tapi sbb bini dia beria-ia jugak at last dia give up heheh ;p

This is one of the many shots. Yang lain belom siap edit lagi..can't wait!

No no no! Ini bukan gambar photoshoot tu yer. Ini cuma nak tunjuk preggy belly Wan jer kakakaka ;p
Dan terimalah pose syok sendiri tak hengat from mummy-to-be ;)

Kalau-kalau lah aku bersalin dulu sebelum sempat post new entry kat sini, cop cop..aku rajin sgt ke update blog masalahnya? Ok lah tukar ayat - kalau lah aku rajin nak update lagi lain kali maka ini bukan lah entry terakhir sebelum aku bersalin. Tapi kalau penyakit mim alif lam sin aku macam tu jugak, aku dengan rendah hatinya mohon supaya kwn-kwn semua tolong doakan aku semoga selamat bersalin, dapat baby yang sihat walafiat & dipermudahkan lah segala-galanya nanti yer! Tolong doakan baby aku ni tak rasa nak keluar waktu-waktu jammed kat KL ni esp. weekdays pagi & ptg..adehhh baby plss jangan buat gitu yer syg ;)

Aku jugak seikhlas-ikhlasnya mohon ampun & maaf pada kwn-kwn semua termasuklah yang kenal ke tak kenal ke, walaupun kita cuma pernah bersembang di alam maya ni je kan..aku harap sgt korang dapat maafkan andai ada gurau senda kita selama ni yang terlebih atau terkurang. Kepada Geng Bas Sekolah (you know who you are) yang all these while tak pernah jemu jadi sahabat aku - halalkan makan minum, ampun & maaf hujung rambut sampai hujung kaki ;)

Tengoklah kalau dalam pantang nanti kot-kot mood aku rajin pulak tiba-tiba (gigih nk bwk pc blk kampong kan sbb laptop wan nak pakai), ade lah update bergambar dgn si kecik tu. Till then, take care & wish me luck ;)

8 comments:

sykn's said...

eiiii tak sabor nak tgk bb kome....tenang2 ajer ye sal....banyakkan selawat....moga dipermudahkan segalanya...terkejut nengok kaki kamu..tp takpele banyak je sandal saiz besor2 kan...ekekkee...;p.....take care beb....;)

Sal Abdul Rahman said...

Cikin : hahhaha kalo kin dapat tgk kaki ni real lagi ngeri okeh! tq kin, u too take care ;)

sukahati said...

takotnyer tgk kaki kamu~~~ .....anyway...semoga dipermudahkan segalanya :)

Ayaa Sofea Malaysia said...

bengkak betul kaki kamu yong..ape betul ke apa yg mata keme tengok nih.

Noorul (SiaJNaD) said...

sal, imma doakan semuanya selamat... Selawat dan zikir banyak2 nnt. InsyaAllah akan dipermudahkan semua urusan... Selamat datang ke alam IBUBAPA ye...

Sal Abdul Rahman said...

Sukahati & Lin : kenapa kaki tu jugak yg kome komen kakakaka..tp mmg la bengkak sgt dah sakit pulak tu. buku lali mmg dh tak nampak kembang abes..jari kaki dh buncit kome tau ;p

Imma : thanks Imma. InsyaAllah, sal pon harap gitu ;)

» NAJA « said...

oh yeahh bakul biru ittew lah ye!

good luck nok!

Sal Abdul Rahman said...

Ezah : yesss bakul tu lah! smlm try masok kan flask yg sedia ada kt umh tu tp x muat sbb bakul kecik comei. wan kata "nanti cari lain la" hahhahaha alasan kukuh tak nk beli flask baru? gedik tak?? ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Template by YummyLolly.com