Monday, July 13, 2009

July 11, 2009 : Aku sudah dirisik!

Buah tangan dr family Wan (buah beso2 beli kt Jusco Ipoh Garden okeh!)

Makan time. Clockwise: Abg Ucai (bj merah), Abg Ipar Wan (tshirt putih), Pakcik (my stepdad), Mak (tudung pink), Mak Nyah (tudung & baju biru), Pah (nampak kepala je), Makwe wife Pakwe (tudung oren), Mak Wan (tudung labuh), Pakwe (tshirt kuning ang ang), Abg Ngah Wan (kemeja hijau).

Pakwe dgn debat ala parlimen dyer

Cincin yg dibeli setelah berhempas-pulas memerah otak!

Part 3

Maser makan tue Pakwe aku sibuk suruh panggei Wan balik makan..but then mak Wan cakap tak payah..sumer org dh ralat sbb aper mak dyer x bagi Wan masuk makan..Makcik2 aku dh soh aku kol dyer but mmg Wan cakap mak dyer x bagi masuk..so pasrah je lah di sittew..! si Wan melepak kt cc mane tah sian plak kt dyer..Mak aku pon cargas tapau bukan main banyak lagik makanan lam container utk si Wan..taim nie pon adew drama actually dimana Pakwe aku dh sergah mak Wan suroh makan..actually bukan sergah tapi as mentioned earlier kan sore Pakwe aku tu kuat jd bunyik nye macam dyer sergah! Hahhahahhahahaa...

Then family derang pon dh nk balik...so adegan di bwh nie berlaku kt porch umah aku :-

Abg Ngah Wan tepon dyer "Assalammualaikum wan..haaa nk balik dh nie". Letak tepon.

Pakwe : "Ngaper dibuat anak tu mcm tue? Panggei ler dyer makan..mike datang dyer nganto lepeh (lepas) itu kome panggei dyer ngambik pulak!"

Mak Wan : (sengih je) mmg x bagi dyer masuk sama pon..

Wan pon sampai...

Pakcik : "Mari masuk dulu Wan..ramai nk kenal2 nie"

Wan pon turun kete ngan muka merah padam sampei ke telinga and maintain sengih..salam sumer org, and sampei kt Pakwe...Pakwe x lepas tangan dyer!!! 

Pakwe : "Hah maner kamu pegi?? Ngaper kamu x masuk makan?? (toleh ke mak Wan) Owhh x patot beno deme yer..ader pulak x bagi kamu masuk? Kalo ruper ittew patot kamu jgn ambik ke mari! Kamu suruh ajer deme jalan ke simpang tu hah bior padan muka deme!!!"

Sumer org dh gelak nk pecah perot..tapi Wan still tersengih kambeng!!!

Pakwe : "Jangan dibuat lagi!!!" (mengakhiri perbualan dgn tekanan intonasi yg sangat kuat!)

Sumer yg ade gelak cam nk pecah perot...derang sumer pon masuk kete while Pakwe mengejor mak Wan sambil bukak kn pintu kete and tolong tutup okeh!!!!! Motif kene buat gittew??? Hahhahahhaha Pakwe kaber line balik sbb dyer dh bahan org tu beria-ia tadik!!! Pakwe politik taw!!

Otw blk kl Wan sms aku "Dyer nak ayat mak wa (guwa) ler tue..hah hah! Dyer grip tgn wa..jager dyer dtg kl nanti.." Wakakkaakaka ittew baru sikit..jager lah btunang sok..sakit la telinga derang kene smash ngan Pakwe! 

Suffice to say that sumer nyer berjalan lancar alhamdulillah..maka tamat lah majlis..sumer pon dh ditetapkan..majlis pertunangan aku akan berlansung pd 26 September 2009 which is Hari Raya ke-7..Insyaallah!

2 comments:

sukahati said...

kelakor pakwe ko ...haha

Sal Abdul Rahman said...

Thehhehehhe pakwe tu molot je bising gler..tp ati dyer baik..mmg klako!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Template by YummyLolly.com