Wednesday, September 2, 2009

Al-Fatihah utk arwah Nur Shazwani Abd Malek

Taken frm her friend's blog here

Last week Wan bagitau aku yg arwah Wani masuk hospital bcoz of H1N1. Aku sempat jumpa arwah sekali before puasa. Maser tu arwah dgn tunang dyer - Adi dtg kl sbb gi beli barang kawen tak silap..ktorang lepak kt nasik lemak city garden kg. baru tue borak2 pasal preparation kawen derang which is NEXT MONTH, psl bisnes Adi, psl barang hantaran murah2 kt bandung..arwah mmg seems happy citer psl lepas kawen derang duduk umah mane la..mcm2 lagik..since derang pon dh lama x jumpa Wan..

Aku teringat arwah ckp kt aku before balik "Aku x penah dpt cuti time raya..lepas kawen nanti tak ingin aku nak keje maser raya dah!" and "korang x datang kenduri ktorang, aku x nak pegi kenduri korang!"

Arwah ni anak polis dalam kem PGA kt ulu kinta tu..dkt sgt ngan umah aku..aku & Wan pon mmg dh plan nk pegi wedding derang..it all started with batuk & demam panas..and dyer mmg xder sakit ape..after warded dkt MAS hospital (arwah worked for MAS), arwah dah ok and supposed dah boleh balik..arwah pon dh siap mms gamba kt Adi bgtau that she's fine..otw Adi nk ambik tu, arwah batuk makin teruk..so they had to refer her to Seremban..arwah had live wit the help of the machine (and semangat dyer) since thursday..

Aku remind Wan suruh pegi visit, but Wan keje blk lewat so asyik takde kesempatan nk pegi ke hospital..Sabtu lepas, pagi2 lagi aku dah balik kg nk settle few things for engagement ktorang pas raya nanti..so ptg Ahad tu finally Wan pegi jugak hospital (macam tau2 je) visit arwah..according to him, condition arwah mmg very weak..arwah dah x sedar at that time..leher doctor dh tebuk utk sedut keluar kahak..virus tu dh attack paru2 causing pneumonia..

Maser Wan tgh duduk sorang2 in that room, heart rate arwah makin turun..until finally doctor bagi cue pada nurse utk pam..and derang suruh Wan tggu luar..after few attempts, doctor panggil mak arwah..that's when they pronounced her dead..

After dah settle urusan kt hospital, lps tenangkan Adi..Wan sempat temankan Adi balik umah dyer kt Nilai..then Wan trus balik kl..malam tu jugak turun Ipoh coz arwah nk dikebumikan malam tu juger..lebih kurang kul 12 mlm arwah selamat disemadikan di tanah perkuburan islam Tambun..

Arwah Wani has passed away peacefully on 30th August 2009 at about 4pm at a hospital in Seremban.

Semoga rohnya ditempatkan bersama org2 yg beriman..Amin!

Al-fatihah..

**Dear friends & families, pls take extra precaution and wear ur face mask whenever ur out in public places..malu tu buang jauh2 la..! Selalu cuci tangan, mkn vitamin C for immunity..and kalau boleh avoid crowded places..as for me, aku mane leh avoid..hari2 naik lrt..so aku mmg pakai face mask! Biar la org tengok aku macam alien pon..aku takot..aku tgk sendiri maser arwah dikebumikan..aku tgk betapa frust nye muka Adi maser dyer tolong kambus liang..mengalir air mata x sudah2..paling aku sedih bila tgk bakul yg berisi bunga2 nak tabur atas kubur tue berenda cantik sgt seolah2 bakul yg dah siap utk hantaran or tpt isi bunga telur!

3 comments:

nizam_5282 said...

Kot ada gambo, aku tak berapa kenal sgt. Kalau tgk muka insyaallah aku kenal...

Sal Abdul Rahman said...

Mazli, arwah bukan skolah kita..bukan gak membesar kat kem. Arwah dulu membesar kt kl..mak pak dyer jek mmg asal org perak..so skang ni pak dyer baru transfer ke ulu kinta..

Sal Abdul Rahman said...

btw, kalo ko nk tgk gambo dyer ko klik kat link yg aku letak kt bwh tue..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 

Blog Template by YummyLolly.com